We are the ones who gonna save you

Känner du dig trygg nu när du ser dessa vackra framtida ambulans/brandmän/hundförare eller liknande ;)
Tror att jag var på nattövning i Torsdags och blev riktigt trött efter timmar av pulsande i snön med bår och med karta och kompass. Riktigt roligt var det, men att gå i snö upp till midjan och pulsa är inte direkt det lättaste man kan göra. Hundpatrull hade vi med oss också med fina hundar. Byggde tält och busade, skotta upp en himmla massa snö för att få upp militär tälten gjorde vi också. Jobbigt men kul var det och jag kan lova att man blev trött och sliten. Dagen efter kännde jag mig mör som en bankad fläskfilé ska jag säga er. Kylan klarade man av så länge man rörde på sig, men det var riktigt kallt där ibland. Hamnade i en bra grupp gjorde jag oxå, så bara bra var det. Kameran hade jag med mig, blev en hel del fina bilder på dagen, lite surt bara sen i tältet när det blev en massa imma på glaset hela tiden. Men de finns fler dagar och fler övningar att fixa till fler kort på och sen så kommer det att bli något fint av det. En bild tänkte jag i alla fall bjuda på men oredigerad får den bli för jag måste fixa med foto program nu när jag har en ny data så har man ju tappat bort allt sån där. Men snart så...

Kommentera här: