Today was a happy-face day!

Natur lektionen ^
Seriösa lektioner idag, varför åkte jag ens in till skolan... var det för att få ett häfte på naturen och låta vår söta lärare glida in på sidoämnen om orelevanta saker eller var det för att inte kunna göra så mycket alls på engelskan för att den är för oseriös och fokuerar på fel saker... Kanske borde tänka på att prata engelska inför USA resan istället för att studera gramatik och översätta en text som man ändå inte går igenom för att se om alla förstår. Nej, det var för att CSN ändrat sitt bidrag så att en ända dags hemma studier skulle resultera i indraget bidrag, därför så satt jag i skolan och gjorde ingenting när jag istället skulle kunnat kliva upp lite senare pigg å glad och översätta klart engelska texten och tittat på engelska filmer som jag skulle lärt mig mer av.
MEN DET VAR JU LITE KUL I ALLA FALL, tro det eller ej men här uppe är en för lång helg inte alltid en fördel.
Lite nya smycken inköpta under fredagens strapatser, ett hårsmycke och... kroppssmycke?
som jag oförvånat råkade pajja när jag skulle lyfta upp Geten för en sång, haha men som tur var så gick det att laga riktigt enkelt. Ingen skada skedd och lika glad var jag hela dagen ändå.
Gladare blev jag när jag kom hem och sofie kom in med ett grönt brev från posten som innehöll denna fina chokladask med en massa goda tryfflar från min snälla mamma.

Kommentera här: