Undra på hur dagens ungdom mår, när dem blir bokstavligt talat överösta med skolarbeten.

Ja inte undra på hur dåligt dagens ungdomar mår när de känns som man jobbar hårdare än dem som har arbeten, då tar det i alla fall slut när dem kommer hem. Men nu sitter vi här, 2 religionsarbeten som man ska tänka och fundera och skriva bra häften om, 2 engelska arbeten, ett på 6 sidor om ett helt eget ämne man ska fundera och tänka efter på, praktiskt kem prov på profilen, svenska nationella tal, projekt arbete som ligger och trycker och så har vi matte proven ett innan och ett efter jullovet, så usa häftet man ska läsa på om brand å kem och sen skriva om en organisation. Sen har man ju ett privat liv på sidan om också med vänner att bry sig om och saker som händer som man inte förstår. Sen finns ju de där av den andra sorten, pojkar som förvirrar en, pojkar som får en att må dåligt och så män som får en att bli riktigt jävla arg. Sen har man ju en familj också som man ska försöka hålla sams med och höra av sig till, även om man tycker det kan komma lite oftare från det hållet ibland. Bildprojekt på G oxå, Jimi Hendrix i olja. Ja och sen är man så jävla trött efter skoldagen att man somnar först på bordet och sen på rummet för att blir väckt av grannen som vill plugga och sen ska jag inte tala om räkningar man ska betala och så middag man ska laga. Nej mycket är det just nu. Sen mår jag ständigt illa oxå som inte gör saken bättre och efter strömavbrottet igår natt har internet slutat fungera! Kan ingen fin bara komma och kramas med mig och laga lasagne och äta mackor med ost i sängen och mysa tillsammans och sitta å peppa en när man pluggar, vart finns det sådana.

Elina frågade vad jag önskade mig i julklapp idag, ett liv tack, blev mitt svar... Tur att hon finns som uppmuntrare ibland den där flickan, tack för chokladen ;) it Will be a good payback at that my friend!

Kommentera här: