Like listening to an old song...

Jag träffade en kompis i Lördags som jag inte träffat på två år, vi har pratat en hel del och han är väll den enda som verkat bry sig om hur det går för mig fortfarande. Vi tog en fika på att café och jag var en aning rädd för att det skulle bli stelt och bara väldigt kort, men vi pratade på om allting och det kändes så skönt. Han hade börjat röka han med,(vilket jag aldrig skulle gissat) så efter fikat gick vi en bit bortåt. Han är en speciell person för mig och det verkar som om det går riktig bra för honom. Det bästa med honom är att han fortfarande är samma person, visst har han ändrats, han är ju äldre och livet har ju rullat på, men man kan fortfarande se samma man under den patina han lagt på sig med tiden.

l

Det var som att lyssna på en gammal LP skiva, en gammal låt man minns med de där behagliga raspet som kommer till lite då och då som ger skivan och låten en sorts patina,  jag älskar det.



Kommentera här: