FÖR HAN ÄLSKADE HENNE INTE MEN HON LÅTSADES SOM INGET

Underkläder som kostar mer än alla hans skjortor tillsammans. Parfym som doftar likt den sköraste sommarnatten. Vald med omsorg. Läppstift som skriker kyss mig och ögonskugga som viskar se mig. En sexig fodralklänning för samma pris som man hade kunnat mätta hundratals barn för.
Förhoppningar. Förväntningar. Nyfikenhet. Spänning. Önskan.
Anledningar.
Svaren på frågan varför.
Snälla se mig.


Hon gjorde sig så vacker, sotade ögon, kolsvart mascara, läppstift, omsorgsfullt valda underkläder och en klänning som framhävde hennes former med orden ta på mig, känn mig, håll mig nära. Allt för att han skulle se henne, för att han skulle vilja vara henne nära, få veta hennes historia... Men allt han ville var att få sällskap för natten.

Kommentera här: