Slut på 1an - ny blogg - gamla misstag - nya tag

avslutningen 2010

 

Klockan är snart 4 och det är första Söndagen på sommarlovet och jag kan inte sova för det är alldeles för mycket tankar som snurrar runt i huvudet på mig just nu.

De sista dagarna på läsåret blev ju inte direkt som dem skulle eller som jag eller någon annan tänkt sig i alla fall.

Jag har precis slutat 1a året på gymnasiet och det känns både skit och skönt, men för tillfället mest skit.

Jag bor i staden Stockholm som jag älskar av hela mitt hjärta, men går på internat då det inte är lov ett underbart ställe men det är ju inte så centralt direkt... det är typ norrland som min familj säger haha.

Fast det är o centralt så gör det inget alls för människorna gör stället. Hur jag hamnade där? det är en lång historia.

Men tillbaka till de sista dagarna av ettan då, vad hände?
Jo, jag hade en fin och go pojkvän (bror till en av mina närmsta vänner) men vårt förhållande hade liksom glidit ut som ringar på vattnet...

Jag hade varit nere ett tag pga att jag kände mig lite bort vald av en vän, stress samtidigt som jag försökte hjälpa några vänner med deras bråk & relationer. Jag hade inte tänkt festa den kvällen för jag hade inget att festa med men fick tillslut det iafl. så under kvällen var det en kille jag festat med förut som var väldigt snäll, hjälpte mig och gjorde mig glad... det slutade med att vi gick hem till mig.
Ja jag bor i en håla på ett internat och det dröjde inte länge innan mina närmsta vänner fick reda på det. Alla hanterar det på olika vis och jag är inte den att döma vad som är rätt men dem började i alla fall att skälla ut mig via sms och sedan ignorera mig. 
Jo, jag ångrar mig och jag vet att det var fel men jag kan inte göra det ogjort. Som tur var fanns det andra vänner som fanns där för mig, visst tyckte dem att det var fel gjort men sa samtidigt till mig att jag bara var människa, de tröstade mig hjälpte mig och försökte få mig på andra tankar.
<3 NI ÄR VÄRDA GULD <3 
om ni bara visste hur mycket det betydde, speciellt en person som verkligen tröstade mig fast han inte alls visste vad han skulle säga eller göra så fanns han där.
Hur som helst nu är det lov och jag ska försöka glömma även om det är svårt då ex pojkvännen (han har "förlåtit" mig) skriver varje dag och vill prata eller hitta på något.
Jag ska i alla fall skriva och lägga upp bilder under sommaren och verkligen försöka fortsätta när jag börjar 2an efter lovet.
hoppas ni inte dömer mig pga vad jag gjort utan ser mig som en vanlig människa med brister som alla andra.
Jag har mina solskens dagar och de regniga... men vad gör det då kan man ju alltid gå och bada om man ändå ska bli blöt.

puss och hej för ikväll <3

Kommentera här: