Känslan av frihet

Har haft fullt upp ett tag, vart ut och seglat med mormor, gått på stan...
Var iväg till norrköping och hade det super mys hos min härligaste boorken i helgen.
vi kollade på rally och chillade galet!
Sedan tog jag tåget hem och nästa morgon tog jag bussen till landstället för att sola och bada med mamma, mormor och syskonen :) underbart!
Det härligaste med landet är att få ta cykeln med Cornelia till den lilla affären på landet och känna friheten storma i sista nerförsbacken, innan vi går och doppar fötterna i vattnet vid båt bryggan intill, den känslan är underbar!
Har haft fullt upp ett tag, vart ut och seglat med mormor, gått på stan...
Äntligen blev äntligen resan till Norrköping och min Boorken av!
Hade inte bokat någon sittplats så jag fick sätta mig på det halvskitigt kupé golvet med min blå väska som armstöd, runtom mig var det proppat av människor som luktade av svett och parfymer i en härlig blandning.
En liten flicka i orange klänning gick förbi, efter tredje varvet började människorna runtom lägga märke till att något var fel då hon suckade och frågade efter sin mamma, men som vi är i vårt samhälle så tänker vi alltid någon annan hjälper väll till. Vi är passiva och väntar på att någon annan ska ta initiativet, och efter det fjärde varvet kom jag faktiskt på mig själv och tänkte "nä, nästa gång hon kommer förbi ska jag fråga om hon vill ha hjälp" men då kom äntligen mamman och frågade efter henne så jag hann aldrig, men jag bestämde mig i alla fall för att inte vara den där passiva människan längre som bara väntar på att "någon annan" ska göra det, nä för i fortsättningen ska jag vara den som gör det!
Vi hade det i alla fall super mys hela helgen och kollade på rally och chillade galet!
Sedan tog jag tåget hem och nästa morgon tog jag bussen till landstället för att sola och bada med mamma, mormor och syskonen :) underbart!
Det härligaste med landet är att få ta cykeln med Cornelia till den lilla affären på landet och känna friheten storma i håret längs sista nerförsbacken, innan vi går och doppar fötterna i vattnet vid båt bryggan intill, den känslan är underbar!

Kommentera här: